2007-11-05

Aisialdiaren bilakaera

Aisialdi tradizionala
Denok aisialdi-modu desberdinak ezagutzen ditugu, artearekin, kulturarekin edota denbora-pasarekin zer ikusi zuzena dutenak: musika, pintura, dantza, antzerkia, argazkigintza, zinea, irakurketa, erakusketaren bat ikustea edota brikolajea lantzea.
Kirol-ekintzak ere tradizionalak dira, eta horri gehitu beharko litzaioke arrisku-kirolaren kontzeptua, naturarekin harremana duena.

Gure gizartean beti dago jai-erako aisiarentzako tokia, sendiarekin nahiz lagunekin bazkaltzera irtetea, diskotekarantz abiatzea, edota auzoko, eskolako zein etxeko festetan parte hartzea.


Aisialdi-modu berriak


Gure artean urte gutxi daramaten ekintzen artean solidarioak topatzen ditugu, GKEren batek antolatuak, elizak edota bestelako erakundeek. Denbora-tarte libre berri hau atsegin dugun zerbait ikasteko ere erabiltzen dugu, klase partikularrak hartzeko esaterako.
Teknologia berrien inguruan sortu diren ekintzak gehienbat gazte jendeak ezagutzen ditu: chat bidez lagun berriak egitea, online jokoak, edota rol jolasak. Gaueko denbora-pasarekin ere gauza berbera gertatzen da, eta ia hiri guztiek ekintza ugariak eskaintzen dituzte -kirolak, tailerrak, heziketa eta jolasak- gaueko ordu txikietan. Esate baterako Bilbao Gaua eta Donosti Gauon.
Azkenik, erostetxe handietan ere aisialdirako tartea eskaintzen da, irudi komertziala eta familiarteko denbora-pasa egiteko aukera nahasten direlarik. Iparramerikatik ekarritako usadioa da hori, denbora librea, aisialdia, merkataritza eta kontsumoa bat egitea hain zuzen.

Zein izan behar da hezitzaileen lana?

AISIALDIRAKO HEZITZAILEA

Aisialdirako heziketa, ez formaltzat jotzen den hezkuntza-eremu hori, alegia, guztiz garrantzitsua da haur eta gazteei gizarte honetan hazten laguntzeko, helduaroan sartzen laguntzeko.
Garrantzitsua da esperientzia, metodologia, kezka, ardura eta itxaropen desberdinak ezagutzea eta partekatzea, era horretan aisialdiko prestakuntzak dituen erronkei pixkanaka aurre egin ahal izateko.
Aisialdirako prestakuntzaren kalitatea bermatzeko, Eusko Jaurlaritzako Kultura Saileko Gazteria eta Gizarte-Ekintza Zuzendaritzak arautu ditu bai haur eta gazteeen aisialdiko hezitzaileen prestakuntza, bai dinamizatzaile soziokulturalen prestakuntza, baita eskolen onarpena ere. Gainera, aisialdiko jarduerak araututa daude.
Onartutako eskoletan antolatutako ikastaroak gainditu dituztenei, monitore, zuzendari edo dinamizatzaile diploma ematen zaie.